בכל פעילות ובכל פעולה יש פוטנציאל לשיפור ולמידה שחובה למצות. יתרה מכך, המציאות משתנה ללא הרף; סיכונים והזדמנויות מתהווים באופן קבוע, ומחייבים משטר רציף של למידה והשתנות, לשם שיפור ויצירת יתרון. מפקד צריך להנהיג לעצמו וביחידתו משטר למידה. בחרתי במושג "משטר", מכיוון שהניסיון מלמד ש"דופק ארגוני" קבוע, הבנוי מפעימות סדורות של למידה הוא שיטה בדוקה ומוכחת לשיפור ושינוי. מופעים קבועים של סיכומים, תחקירים, שיעורים, תרגולים, משובים אישיים וקבוצתיים, דיוני מקרים ותגובות, משחקי מלחמה, סימולציות ועוד, יוצרים ביחידה מעגל למידה שיטתי המושך אותה כלפי מעלה ומפיח בה רוח של מקצועיות והצטיינות. רוח מסוג זה יוצרת גאוות יחידה ושייכות אשר מעצימות את ההזדהות.

יתרה מכך, מחקרים מלמדים, וכמוהם הניסיון, שתהליכי למידה ושיפור הם גורם מרכזי ביצירת משמעות אצל אדם. אנשים שמעורבים בתהליכי פיתוח, שיפור ולמידה מרגישים בעלי ערך, מרגישים כמוסיפים ערך, הם מועצמים ותפקודם מועצם. כל מפקד בכל רמה ובכל סוג יחידה חייב לקבוע משטר למידה המותאם לעצמו וליחידתו, ולממשו באדיקות ובשיטתיות. זהו מפתח כפול, הן לשיפור המקצועיות והן למנהיגות.

לקבלת חומרים נוספים מבית "מערכות" לחצו כאן: https://bit.ly/3ledAzz

לקבלת חומרים נוספים מבית "מערכות" לחצו כאן