לא אחת מועלית על נס חשיבות ההדרכה כנדבך מרכזי בבניין הכוח של צה"ל. ואולם, במבחן המציאות, גופי ההדרכה מתמודדים באופן מתמיד עם הקושי למשוך כוח אדם איכותי לתפקידי הדרכה וניהול הדרכה בכלל הדרגים. הביטוי "הטובים להדרכה" מופשט מעט, שכן קשה להבין ממנו אם הכוונה ל"טובים" מבחינה מקצועית, או מבחינה הדרכתית-פיקודית. בהקשר זה, אין ספק שהמטרה היא שלהדרכה יגיעו המקצועיים ביותר בתחומם שהם גם המתאימים ביותר להוראה.
בחירת הטובים להדרכה מתבצעת לרוב בשני אופנים:
1. מקרב המקצועיים ביותר בעולם התוכן המקצועי ייבחרו המתאימים ביותר מבחינה הדרכתית.
2. ממרחב האנשים שנמצאו מתאימים להדרכה ייבחרו הטובים ביותר מבחינה מקצועית.
יש לשים דגש על ההתאמה להדרכה לפחות כמו על הרמה המקצועית והניסיון. הטובים ביותר מבחינה מקצועית הם לאו דווקא המתאימים ביותר להדרכה. כך, בהמשלה לאיתור המרצים הטובים באקדמיה, אין צורך דווקא במרצה שהוא החוקר הטוב ביותר, כי אם במרצה הטוב ביותר מבחינת הוראת החומר, ושהרף המקצועי שלו הוא מהגבוהים.
מאמר זה מתייחס לצורך בריכוז כלל המאמצים באופן מערכתי, כך שיתמכו בהבאת "הטובים שבמתאימים" להדרכה בכלל הדרגים.