עודף מלל אינו אלא אשפה מילולית. יש להתמיד בשמוש מרובה "בעפרון הכחול" בשביל לקצץ כל מילה מיותרת. השדה הפורה ביותר לשיפורים הוא שדה הפרסומים המנהלתיים. במקרים רבים, כתובים הללו בפירוט רב מידי. הם חוזרים על עצמם. הם כוללים שפע חומר רקע היסטורי בלתי חיוני. הם מפגיזים את המפקדים במילים ועוד מילים.

יש לותר על יפי הביטוי למען בהירות הביטוי. יש להביע בפשטות כל רעיון חדש, ללא פיתוח מיותר. יש להימנע מהרצאות מפורטות ומלומדות וכן גם מחזרות. ניסוח תדריכים והוראות חייב להיות במונחים רחבים, כדי שלא ישלל מהמפקדים תפקידם לחשוב ולהפעיל את כח שיפוטם.

המספר הכולל של דפי פרסומים יכול להיות מפלצת סטאטיסטית מפחידה אלא אם כן יוכר, כי למרות שהם מצויים הרי אינם חייבים להיקרא אלא ע"י אותם אנשים הצריכים לכך! הכרה זו מביאה אותם לנתיב ההתקפה השני על בעיה זו - דהיינו, מה יכול אתה, כפרט, לפעול בתחום זה?

המוצא אתה את עצמך קורא יותר מדי דפי פרסומים רשמיים שאינם נוגעים לך? אל תפהק! אתה יכול לעשות דבר מה מועיל בתחום זה. נסה לגלות מדוע מגיע אליך כל החומר הזה. המבקש אתה לראות כל דבר? המגלה אתה עניין אישי במספר נושאים? המקבל אתה חומר משום ש"היית חפץ לדעת, ולא משום ש"אתה חייב לדעת"? אם כך הדבר, אתה יכול לתקן את המצב. הפסק להזמין פרסומים שאינך נזקק להם לביצוע משימותיך. נוסף לזאת, בחן את התהליכים באמצעותם מגיעים אליך הפרסומים. מי רוכש אותם בשבילך? כמה טפסים מזמינים? על יסוד מה נקבעת התפוצה? אתה עשוי לגלות כי את עיקר בעית הקריאה שלך אפשר לפתור בתוך תחומי יחידתך.

אכן, תקופת מעבר מציוד ישן לציוד חדש מצריכה יותר ויותר פרסומים על נושאי תפעול, תחזוקה ותיקון. ספרית הספרות הצבאית החיונית חייבת לגדול, אולם אין פירושו של דבר שעליך, אישית, לקרוא כל דבר שהדפס!

כל פרסום, מן הראוי שיהיה הדבר ברור לחלוטין, מכוון לקהל קוראים מסוים. התפוצה המומלצת אינה אלא הערכה שמעריך, "מיניסטריון הצבא" קהל זה. אולם רמת היחידה היא הרמה בה יש לנקוט בפעולה סופית שתבטיח, כי אלה הזקוקים לפרסומים אמנם יקבלום, וכי אלה שאינם זקוקים להם לא יוטרחו בהם. אם אנך מקבל פרסום שאינך זקוק לו, בדוק את העניין. אתה יכול להפסיק את קבלתו!

פרסומים יכולים להיות ברכה או קללה. אתה יכול להיות קריין או מפקד. הברירה בידיך.

לקבלת חומרים נוספים מבית "מערכות" לחצו כאן

לקבלת חומרים נוספים מבית "מערכות" לחצו כאן